odpalanie grafiki pod 10.15.1 do FCPX

Poradniki, instrukcje i dyskusja na temat instalacji macOS 10.15 Catalina na komputerze PC.
Awatar użytkownika
Najr4d
Mistrz
Posty: 216
Rejestracja: 08 maja 2019, 11:00

odpalanie grafiki pod 10.15.1 do FCPX

Post autor: Najr4d »

Czy na Catalinie zmienił się jakoś sposób uruchamiania iGPU+dGPU? Pytam, bo po trzech dniach pracy nad projektem w FCPX wyrenderowany materiał h264 zawiera glitche. Alpha01 powinieneś pamiętać naszą dyskusję na poprzednim forum przy okazji Mojave - tam było podobnie - i jakoś problem został rozwiązany - z tym że teraz te glitche są minimalne i występują dosyć rzadko. Podczas pracy na timeline FCPX już widać losowe glitche, ale liczyłem, że przy eksporcie gotowego pliku ich nie będzie, bo występują losowo i nie powtarzalnie. Niestety gotowy plik je zawiera. W preferencjach FCPX widać że do kodowania i odtwarzania materiału na timeline jest wybrana ( i nie da się tego zmienić) RX580. Nie wiem na ile zmienił się sposób wykorzystania iGPU przez FCPX, ale faktem jest, że podczas kodowania do h264 grafika intela leży odłogiem - przynajmniej tak pokazuje IntelPowerGadget. Nie sprawdzałem dokładnie różnicy w czasie kodowania pomiędzy 10.15.1 a 10.14.6, bo wydaje mi się że na obu systemach idzie to szybko i sprawnie, niemniej zrobiłem sobie test Brucea na 10.15.1 i powiem, że nigdy nie miałem tak dobrego wyniku :D ... 11 sekund, to czas o połowę krótszy niż na 10.14.6. Niemniej mam glitche przy eksporcie co czyni na teraz ten system dla mnie bezużytecznym. Jakieś porady? Sprawdzałem na Clover i na Open Core.
Jeszcze pytanie uzupełniające, czy na OpenCore można stosować bootargumenty z Clovera, czy też są jakieś inne? O ile pamięć mnie nie zawodzi na Mojave pomógł jakiś parametr Shiki...
Asus Prime Z390A (bios 0903); i9 9900k; MSI RX 580; 32GB DDR4 Aegis; NVMe SSD-970 EVO Plus 500GB; Monterey 12.5
Awatar użytkownika
DKnoto
Hardcore Hackintosher
Posty: 1162
Rejestracja: 05 maja 2019, 21:01
Lokalizacja: Niemcz

Re: odpalanie grafiki pod 10.15.1 do FCPX

Post autor: DKnoto »

Ja miałem „shikigva=32” na laptopie z Radeon Pro WX 7100.

PS. @Najr4d ten IntelPowerGadget to można gdzieś pobrać? Jakiś czas temu u Intela tego już nie było.

PS2. @Najr4d już się nie kłopocz, znalazłem.

Desktop: Dell OptiPlex 7040 | Intel Core i7 6700 | HD 530 | AMD Radeon FirePro W5100 | 24GB RAM
  • SSD/M.2 WD Black SN750 1TB: macOS Catalina 10.15.7 (19H1011)
  • SSD/SATA Samsung 850 EVO 120 GB: macOS High Sierra 10.13.6 (17G14042)

Awatar użytkownika
Alpha01
Hardcore Hackintosher
Posty: 3778
Rejestracja: 21 kwie 2019, 18:04
Lokalizacja: Silesia Superior

Post autor: Alpha01 »

@Najr4d

A jaki masz SMBIOS?
Gigabyte Z390 M Gaming, Core i7- 9700K, PowerColor RX 5700 Red Dragon, 16GB Crucial Ballistix Sport 3000MHz
Bootloader OC
Awatar użytkownika
Najr4d
Mistrz
Posty: 216
Rejestracja: 08 maja 2019, 11:00

Re: odpalanie grafiki pod 10.15.1 do FCPX

Post autor: Najr4d »

iMac19.1 powinna działać iGPU+dGPU
Asus Prime Z390A (bios 0903); i9 9900k; MSI RX 580; 32GB DDR4 Aegis; NVMe SSD-970 EVO Plus 500GB; Monterey 12.5
Awatar użytkownika
Alpha01
Hardcore Hackintosher
Posty: 3778
Rejestracja: 21 kwie 2019, 18:04
Lokalizacja: Silesia Superior

Post autor: Alpha01 »

Przestaw na iMac Pro!
Gigabyte Z390 M Gaming, Core i7- 9700K, PowerColor RX 5700 Red Dragon, 16GB Crucial Ballistix Sport 3000MHz
Bootloader OC
Awatar użytkownika
Najr4d
Mistrz
Posty: 216
Rejestracja: 08 maja 2019, 11:00

Re: odpalanie grafiki pod 10.15.1 do FCPX

Post autor: Najr4d »

Miałem kłopoty z kontem.... zmieniłem sobie skrzynkę pocztową w profilu i mnie wylogowało na amen, dopiero przed chwilą odzyskałem dostęp do mojego konta. Ale do meritum... Zmiana na iMacPro jest teoretycznie mozliwa, ale ze względu na licencję softu nie chcę tego robić. Poza tym moje komponenty to jednak iMac2019 i chciałbym zachować tę kompatybilność. Przez ten czas dotarłem do ciekawego wniosku. Otóż glitche powoduje projekt który zacząłem na 10.14.6 i miał zrobionych kilkanaście prerenderów ( stabilizacja) i prawdopodobnie w tych miejscach przy renderowaniu na 10.15.1 powtawały zakłócenia. Ponieważ nie mogłem się tu zalogować, napisałem na poprzednim forum, gdzie dostałem zjebkę za mocno nieaktualny konfig :) , ale też nie było tego do zmiany tak wiele. W Cloverz odpaliłem iGPU "po nowemu" czyli:
  • <key>PciRoot(0x0)/Pci(0x2,0x0)</key>
    <dict>
    <key>AAPL,ig-platform-id</key>
    <data>
    AwCYPg==
    </data>
    <key>AAPL,slot-name</key>
    <string>Internal@0,2,0</string>
    <key>device_type</key>
    <string>Display controller</string>
    <key>hda-gfx</key>
    <string>onboard-2</string>
    <key>model</key>
    <string>Intel UHD Graphics 630 (Desktop 9 Series)</string>
    </dict>
    <key>PciRoot(0x0)/Pci(0x1f,0x3)</key>
    <dict>
    <key>AAPL,slot-name</key>
    <string>Internal@0,31,3</string>
    <key>device_type</key>
    <string>Audio device</string>
    <key>layout-id</key>
    <data>
    AQAAAA==
    </data>
    <key>model</key>
    <string>Cannon Lake PCH cAVS</string>
    </dict>
Bo miałem config z czasów 10.14.1 ( z FakeID dla intela) i po prostu uaktualniałem system bezrefleksyjnie z braku czasu. Sekcja audio jest zmodyfikowana aby uniknąć restsrtów po wybudzeniu.
Wydawało się że po tej zmianie wszystko jest Ok, ale od wczoraj grafika intela przy kodowaniu znów obciążana jest na 0,35GHz, podczas gdy na Mojave ten sam projekt śmiga na 1,20GHz.
Asus Prime Z390A (bios 0903); i9 9900k; MSI RX 580; 32GB DDR4 Aegis; NVMe SSD-970 EVO Plus 500GB; Monterey 12.5
Awatar użytkownika
Najr4d
Mistrz
Posty: 216
Rejestracja: 08 maja 2019, 11:00

Re: odpalanie grafiki pod 10.15.1 do FCPX

Post autor: Najr4d »

Jest jeszcze inaczej, niż myślałem... to nie stabilizacja czy inne ficzery... Podejrzewam że na poziomie importu plików do projektu coś było nie tak. Zrobiłem całe inne wesele od zera na 10.15.1 i ani jednego glitcha, a teraz wracam do starego i a jakże znów występują.
Mam jednak konkretne pytanie:
Ile powinienem RAMu w biosie przydzielić dla iGPU?
Asus Prime Z390A (bios 0903); i9 9900k; MSI RX 580; 32GB DDR4 Aegis; NVMe SSD-970 EVO Plus 500GB; Monterey 12.5
czupryneq
rookie
Posty: 24
Rejestracja: 04 paź 2019, 20:07

Re: odpalanie grafiki pod 10.15.1 do FCPX

Post autor: czupryneq »

Najr4d pisze: 08 lis 2019, 15:39 Jest jeszcze inaczej, niż myślałem... to nie stabilizacja czy inne ficzery... Podejrzewam że na poziomie importu plików do projektu coś było nie tak. Zrobiłem całe inne wesele od zera na 10.15.1 i ani jednego glitcha, a teraz wracam do starego i a jakże znów występują.
Mam jednak konkretne pytanie:
Ile powinienem RAMu w biosie przydzielić dla iGPU?
przesiadałeś się z adobe na fcpx? cały czas próbuje to zrobić :D
Gigabyte Z390 Gaming X, i7- 9700K, Gigabyte RX480 8GB Gaming X, DDR4 G.Skill Aegis 32GB 3000MHz, Tp-Link Archer T6E
Awatar użytkownika
Najr4d
Mistrz
Posty: 216
Rejestracja: 08 maja 2019, 11:00

Re: odpalanie grafiki pod 10.15.1 do FCPX

Post autor: Najr4d »

Oczywiście. 20 lat montowałem w Adobe Premiere od wersji 4.2 do CS6 i całe te lata wspominam jako ciągłe oczekiwanie na poprawki. Gdyby nie zmiana sposobu finansowania to pewnie do dziś bym "siedział" na Adobe. Łatwo ci nie będzie, pamiętam swoje początki, ale jak już załapiesz filozofię, to pokochasz. Poza tym FCPX to soft, który nie ma strasznych wymagań sprzętowych, popracujesz nawet na starszych kompach.
Asus Prime Z390A (bios 0903); i9 9900k; MSI RX 580; 32GB DDR4 Aegis; NVMe SSD-970 EVO Plus 500GB; Monterey 12.5
Awatar użytkownika
Alpha01
Hardcore Hackintosher
Posty: 3778
Rejestracja: 21 kwie 2019, 18:04
Lokalizacja: Silesia Superior

Post autor: Alpha01 »

W każdym razie, jak odpalasz VideoProc to w teście Hardware-Infos, czy widnieje tam Intel UHD?
Ja mam inaczej nastawioną IGPU. Ponieważ używam iMac Pro, więc mam inny AAPL,ig-platform-id. Tylko do compute.
Co jest lepsze :?:
Gigabyte Z390 M Gaming, Core i7- 9700K, PowerColor RX 5700 Red Dragon, 16GB Crucial Ballistix Sport 3000MHz
Bootloader OC
ODPOWIEDZ