Cześć,
od jakiegoś czasu próbuję nieskutecznie aktualizować Clovera do najnowszej wersji, która porzuca użycie AptioMemoryFix w zamian używając znanych z OC Quirków. Choćbym nie wiem, jak się produkował, to po aktualizacji zawsze dostaję Kernel Panic. Poddenerwowany tym faktem poprosiłem człowieka z grupy o hackintoshu o pomoc w stworzeniu EFI. Ten podesłał mi EFI Olarila, które zmodyfikowałem tak, jak to zwykle robiłem do mojego configu (fake cpuid i SMBIOS). Efekt za każdym razem jest taki sam. Jestem w tym kompletnym amatorem, więc, jak znam życie, kardynalne błędy obce mi nie będą.
Mój config, to:
-Asus H110M-K
-Kaby Lake Intel Pentium G4560
-MSI GT710 1GB
Na maszynie działa MacOS Catalina, którego bootuję ze starego folderu EFI tymczasowo przeniesionego na pendrive. Stare EFI ze względu na starszą wersję Clovera i brak Quirków Big Sur-a nie obsługuje, a chcę sobie stworzyć w pełni sprawny folder EFI po to, by właśnie na hackintoshu przejść na Big Sur. Używam tego komputera równolegle z MB Air 2017 i używanie dwóch urządzeń, z dwoma, dość różniącymi się systemami jest dla mnie nieintuicyjne.
Pod tym linkiem moje foldery EFI, odpowiednio podpisane:
-Stare EFI- EFI na starszej wersji Clovera, bez Quirków, to z którego obecnie, bezproblemowo bootuję Catalinę
-Nowe EFI- EFI Olarilla z dodanymi zmianami dla mojego configu (fakeCPUID, SMBIOS), z tego EFI nie rusza ani Catalina, ani instalator Big Sur
W tym folderze jest również zdjęcie z Kernel Panic po próbie uruchomienia na nowym EFI
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Używałem też metody aktualizacji przez Clover Configurator, lecz efekt był dokładnie ten sam, więc wnioskuję, że problem może leżeć w odpowiedniej konfiguracji Quirków tak, żeby zastępowały AptioMemory Fix
Pomóżcie,
Olaf
Aktualizacja Clovera (Quirks)
- olafkosowski
- Alpha01
- Hardcore Hackintosher
Mocno masz w tym config pomieszane. Cała masa komentarzy.
Quirks zmieniłem, ale reszty nie bo to robota na 2 godziny.