Strona 1 z 1

Prośba o polecenie-sprawdzenie podzespołów pok kątem tworzenia grafiki 3D

: 12 lut 2020, 09:24
autor: Janusz3D
Hej, na wstępie chciałem powiedzieć, że jestem nowy na forum i jeżeli jest to złe miejsce na post z góry przepraszam.
Piszę tu bo potrzebuję porady fachowców, którzy pomogą mi złożyć dobrą wydajną maszynę do 3D. Maksymalny budżet jaki na to mogę przeznaczyć to 20k. Dlatego jeżeli powinienem jeszcze coś dokupić a czego nie uwzględniłem w zestawieniu dajcie proszę znać.

Wracając do tematu, przeglądałem komponenty, które są dostępne na stronie w zakładce "baza sprzętu". Zależy mi na mocnej i wydajnej maszynie dlatego wybrałem poniższe części:

Karta Graficzna
Asus Radeon RX VEGA64 Strix OC 8GB HBM2
ASUS Radeon RX Vega 56 STRIX GAMING 8G OC (90YV0B50-M0NA00)
Gigabyte Radeon RX 5700 GAMING 8G OC (GV-R57GAMINGOC-8GD)

Procesor
Intel Core i9-9900K 3,6GHz Box (BX80684I99900K)

Płyta główna
Gigabyte Z390 Designare
Gigabyte Z390 AORUS PRO

RAM
G.Skill TridentZ RGB 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 (F43200C16D16GTZR)

Obudowa
Phanteks Enthoo Evolv X RGB Tempered Glass (PHES518XTG_DGS01)

Zasilacz
be quiet! Straight Power 11 550W (BN281)


Chciałbym w komputer włożyć o ile się da 2-3 karty graficzne (oczywiście te same). W związku z tym pytanie czy któraś płyta główna pomieści tyle kart graficznych? Chodzi o ich szerokość, chłodzenie itd. Co do dysku SSD również chyba zdecyduję się na zwykły dysk, aby gniazdo PCI-EXPRESS, przeznaczyć na kartę graficzną.
Jeśli chodzi o ram to z tego co widziałem maksymalnie mogę włożyć 32GB (4x8) chyba, że istnieją większe kości kompatybilne z iOSem.

Co do samego systemu, zakładam, że nie każda konfiguracja sprzętowa pasuje do danego systemu. Jeżeli tak to zależy mi, aby system był najświeższy. Obecnie pracuje na Catalinie 10.15.2.

Tak jak wspominałem co jeszcze powinienem uwzględnić. Wiem na pewno, że brakuje wifi i karty sieciowej USB. Nie wiem na ile one są potrzebne, bo stacjonarka podłączona będzie do routera za pomocą kabla. Dodatkowo zastanawiałem się nad chłodzeniem. Przy takiej ilości kart i procesorze czy polecacie coś konkretnego?

Dziękuję bardzo za pomoc.

: 12 lut 2020, 11:13
autor: Alpha01
Witamy na forum!

Co do kart graficznych, sam wybrał bym dwie, w tym momencie musiał bym sobie zażyczyć opłaty za porady :lol:
Więcej jak 2 karty graficzne nie mają obecnie żadnego sensu i funkcji w systemie MacOS.
Karty RX 5700 borykają się nadal z problemami driverów, i nie jest nawet lepiej w wersjach beta 10.15.4.

Procesor jest OK.

Płytę wybrał bym Gigabyte Z390 Designare.
Ram, super! Można zastosować 16GB, drogie dosyć.
Obudowa super, sam mam podobną, tylko mATX.

Zasilacz, tu masz błąd. Na 2 Vegi będziesz potrzebował minimum 850W.
Wifi nie jest niezbędne. Chłodzenie-, ja nadal jestem za tradycyjnym, jak be quiet! Dark Rock Pro 4. Oczywiście wodne też możliwe jak ktoś ma ochotę. Ale jest jednak bardziej zawodne.

Re: Prośba o polecenie-sprawdzenie podzespołów pok kątem tworzenia grafiki 3D

: 12 lut 2020, 11:16
autor: Janusz3D
Dziękuję bardzo za porady.

Re: Prośba o polecenie-sprawdzenie podzespołów pok kątem tworzenia grafiki 3D

: 24 lut 2020, 12:03
autor: Janusz3D
Hej, jednak muszę ponownie otworzyć temat.
Chciałem zabrać się za kompletownie sprzętu i tu pierwszy zonk. Karta graficzna którą chciałem kupić
Asus Radeon RX VEGA64 Strix OC 8GB HBM2 (ROGSTRIXRXVEGA64O8GGAMING)
jest niedostępna.

I teraz pytanie czy iOS, ma pisane sterowniki pod konkretne modele kart, czy właściwe nie ma wielkiej różnicy jaką kartę wsadzę byle by spełniała jakieś określone parametry. I czy ew. jeżeli kupię inną kartę która nie jest dedykowana do iOS-a to czy da radę dalej postawić na tym system i dograć sterowniki, aby niekompatybilność była zniwelowana?

Podobne pytanie do RAMu. Czy również iOS działa na określonym ramie, czy mogę wsadzić kości o większej pojemności?

Będę wdzięczny za porady. Co do samej karty graficznej zależy mi na takiej która najlepiej radzi sobie z przetwarzaniem (renderingiem) obrazu.

: 24 lut 2020, 12:33
autor: Alpha01
Na iOS na pewno nie. Nie ma kart graficznych na iOS. Z prostej przyczyny, iOS to system operacyjny dla iPhone, nie do komputerów Apple.
Faktycznie wielu myli te dwa systemy. Dla komputerów jest macOS, a to coś zupełnie innego, choć spokrewnione.

Co do pytania, nie. MacOS ma sterowniki pod chipy, to znaczy gdy kupisz RX VEGA64 od ASUS, SAPPHIRE czy Gigabyte to będzie funkcjonować, pod warunkiem, że firmy te nie zrobiły jakiegoś egzotycznego BIOS.
Dla kart AMD nie dogrywa się sterowników. Są one w systemie i pisze je Apple. Tak że żadnej zabawy w ciągłe aktualizacje driverów.

Co do RAM, to kupuje się z listy kompatybilnego RAM jaką publikuje producent płyty głównej. Nie macOS a płyta najczęściej jest wybredna.
Obecnie najlepsza karta to Radeon VII, ale cena kosmiczna. Nowsze mają masę problemów jeszcze.
Vegi 64 mają tendencję do coil whine. Kupować tylko jeśli to nie przeszkadza. Vega 56 jest wolniejsza ale ja bym brał tą. Naturalne jeśli nie jest potrzebne max-performance.

Re: Prośba o polecenie-sprawdzenie podzespołów pok kątem tworzenia grafiki 3D

: 24 lut 2020, 13:15
autor: Janusz3D
Hej, dzięki i przepraszam za indolencje. Faktycznie macOs. to nie iOs.

Re: Prośba o polecenie-sprawdzenie podzespołów pok kątem tworzenia grafiki 3D

: 27 lut 2020, 16:33
autor: Janusz3D
Hej @Alpha01 , mam do Ciebie ostatnie pytanie.
Zamówiłem wczoraj części. Wziąłem tę kartę, którą polecałeś Gigabyte Radeon RX Vega 56 Gaming OC 8GB HBM2, jednak dziś zadzwonili do mnie ze sklepu, z informacją, że ta karta przez najbliższy czas nie jest osiągalna. I w zamian polecają tą: XFX Radeon RX 5700 XT THICC II ULTRA 8GB GDDR6

Co o niej sądzisz? W banchmarku patrzyłem, ze sprawuje się lepiej od VEGI, ale jest głośna i się grzeje, co przy 2 kartach obok siebie będzie niepożądanym efektem.
Czy wg Ciebie lepiej poczekać na Vegę czy brać zamiennik.

https://versus.com/en/amd-radeon-rx-veg ... -gaming-oc
Z góry dziękuję za opd.

: 27 lut 2020, 18:45
autor: Alpha01
Ogólnie firma XFX w przeszłości była mijana szerokim łukiem przez hackintoshowców. Ma największy odsetek modeli niekompatybilnych.
Jakikolwiek RX 5700 jest w tym momencie problematyczny pod macOS. Ostatnio tu nawet o tym pisałem. O tu:

viewtopic.php?f=27&t=468&p=3848&hilit=RX+5700#p3848

W wersjach beta 10.15.4 nawet spaprali VEGĘ VII. Więc co będzie dalej to nie wiadomo. Obecnie nie mogę z czystym sumieniem polecić RX 5700.

Re: Prośba o polecenie-sprawdzenie podzespołów pok kątem tworzenia grafiki 3D

: 27 lut 2020, 19:48
autor: Janusz3D
Hej dziękuję za szybką odpowiedź. W takim razie poczekam aż doślą sprzęt. Dzięki